Zautomatyzuj sprzedaż z integracją Amazon

Sprzedaż w Internecie rządzi się swoimi prawami, które bywają bezwzględne dla początkującego sprzedawcy. Nie inaczej jest z Amazon – rozpoczęcie działalności bywa z pozoru trudne. Jednak jeśli pokonasz te przeszkody – zobaczysz, dlaczego warto sprzedawać na tej platformie.
Zastanawiasz się, w jaki sposób to osiągnąć? Poznaj nasz artykuł, w którym zaprezentujemy najważniejsze informacje, a także możliwość automatyzacji sprzedaży w Amazon.
Najważniejsze informacje o marketplace Amazon
Amazon to globalna marka wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych. To właśnie w stanie Waszyngton rozpoczęła się przygoda firmy Jeffa Bezosa. Na przestrzeni 30 lat osiągnęła ogólnoświatową sławę, której efektami są: świadomość marki, szeroki rynek zbytu, czy tworzone miejsca pracy w ramach zakładanych magazynów Amazon.
Nie inaczej jest z polskim rynkiem, bowiem amerykański marketplace jest u nas dostępny od 2021 roku. Od tamtej pory Amazon ma duży wpływ na kształtowanie się rodzimego e-commerce. Sprzedawcy zyskali możliwość sprzedaży produktów do setek milionów użytkowników, czy narzędzi wspierających działanie swoich sklepów online.
Warto także podkreślić wprowadzoną zmianę w działaniach logistycznych. To wszystko dzięki Fulfilment by Amazon (FBA), który za opłatą umożliwia odciążenie sprzedawców od przechowywania produktów. Jak widzisz, to świetna okazja do poznania korzyści, jakie oferuje Amazon.
Dlaczego opłaca się sprzedawać na Amazon?
Platforma Amazon to doskonałe miejsce do otworzenia nowego kanału sprzedaży. Jest to spowodowane kilkoma szczegółami, które mają znaczący wpływ na osiągane wyniki. Wśród nich można wymienić:
- efekt świeżości – Amazon jest stosunkowo nowym marketplace dostępnym dla polskich sprzedawców. Działalność amerykańskiej platformy w Polsce rozpoczęta w marcu 2021 roku odbiła się echem wśród przedsiębiorców, jednak wielu z nich zignorowało potencjalne miejsce handlu. Łatwiej w takich warunkach się wybić na rodzimym rynku;
- globalny zasięg – portal sprzedażowy z USA jest dostępny w ponad 180 krajach na świecie, zrzeszając setki milionów użytkowników, którzy tym samym stają się Twoimi potencjalnymi klientami. Jest to wielka szansa na otwarcie drzwi do międzynarodowego handlu;
- kompleksowy panel sprzedaży – marketplace posiada rozbudowane narzędzia wspierające działanie sprzedawców. To właśnie tam odbywają się działania aukcyjne, czy analityczne;
- niski próg wejścia – aby sprzedawać na Amazon, należy wybrać plan sprzedaży. Do wyboru są: indywidualny (4 zł/szt.) lub profesjonalny (165,91 zł bez VAT).
To nie wszystko. Renoma portalu z pewnością zachęca do rozpoczęcia działalności na nim. Przed tym warto jednak się przygotować, choćby dokonując researchu, stworzyć plan strategii, czy wybranie wtyczek automatyzujących działanie profilu na Amazon.
Integracja z Amazon – sposób na rozwój Twojego e-commerce
Doskonałym pomysłem do zwiększenia sprzedaży i satysfakcji klienta są wszelkiego rodzaju wtyczki, które integrują platformę Amazon z Twoim sklepem. To narzędzie umożliwia automatyzację działania wielu procesów sprzedażowych, a także księgowych, wysyłkowych, czy realizacyjnych. Co jeszcze wyróżnia integrację z Amazon za pomocą integratora Amazon?
- Możliwość zarządzania z jednego miejsca – jest to możliwe dzięki zebraniu najważniejszych informacji w panelu użytkownika, z którego edycja, dodawanie, czy usuwanie produktów staje się prostsza;
- Lepsza obsługa klienta – integrator Amazon pozwala przyspieszyć realizację zamówień, czy odpowiadanie na każde zapytanie. Zwiększa to tym samym satysfakcję i lojalność klientów;
- Optymalizacja stanów magazynowych – integratory Amazon umożliwiają lepsze zarządzanie produktami, dając wgląd do ich stanu w czasie rzeczywistym.
- I wiele więcej.
Jak widzisz, wykorzystanie tego rozwiązania wspiera Twój e-commerce w Amazon na wielu płaszczyznach. Zwiększysz zaufanie i lojalność klienta, a w razie zwiększonego ruchu i sprzedaży, w łatwy sposób możesz rozszerzyć działalność swojego sklepu.
Sprawdzony sposób na optymalną sprzedaż w Amazon?
Poszukując integratora, warto postawić na zaufane i sprawdzone sposoby. Zmniejszasz dzięki temu ryzyko wybrania wtyczki, która nie posiada wymaganych funkcji. Warto także poznać opinie, które jednoznacznie mogą wskazać, czy dane rozszerzenie sprawdzi się w Twoim e-commerce.
Zaufaną integracją spełniają wymogi nowoczesnych sprzedawców jest m.in. Apilo, w którym znajdziesz dedykowanego menedżera Amazon. Jest to rozwiązanie umożliwiające połączenie sklepu internetowego z tym marketplace lub innymi platformami sprzedażowymi. To system, którym usprawniasz i zwiększasz kontrolę nad stanami magazynowymi.
Z analizą danych i rozbudowanymi statystykami zapewniasz swojemu e-commerce lepszy rozwój, który przekłada się na większe zyski. Jak widzisz – wykorzystanie integracji to sprawdzony sposób na optymalną sprzedaż w Amazon.