Prowadzisz sklep internetowy? Integracja z Allegro pomoże Ci więcej zarobić!

Jednym z niezwykle istotnych elementów składających się na sukces w e-commerce jest dobranie odpowiednich miejsc do prowadzenia sprzedaży. Jednym z nich jest z pewnością własny portal, na którym samemu jest się żeglarzem. Warto jednak wiedzieć, że prowadzenie wyłącznie jednego kanału sprzedaży w dzisiejszych czasach może być pułapką.
Dobrym nawykiem jest otwarcie dodatkowego konta na marketplace. Idealnym portalem na początek będzie Allegro, w którym znajdziesz miliony unikalnych użytkowników miesięcznie. Poznaj go lepiej z naszym artykułem!
Allegro – portal e-commerce z ugruntowaną marką
Allegro uchodzi za największy portal e-commerce w Polsce. Został on założony w 1999 roku, a w ostatnich latach dokonał ekspansji na sąsiednie rynki (czeski, słowacki i węgierski). Zrzesza on tysiące sprzedawców, a dla wielu z nich stanowi podstawę do prawidłowego funkcjonowania ich biznesu.
Wpływ na taki stan ma z pewnością wieloletnie doświadczenie połączone z ogromnym zaufaniem do marki wraz z milionami unikalnymi użytkownikami miesięcznie. Przyjmuje się, że niemal co drugi Polak odwiedza witrynę co najmniej raz miesięcznie. Jak widzisz – to ogromny potencjał do wykorzystania, jeśli rzecz jasna posiadasz asortyment, który może ich zainteresować.
Należy jednak pamiętać, że prowadzenie konta na Allegro, a w szczególności łącząc to z innymi źródłami sprzedaży, wymaga poświęcenia mnóstwa czasu. Jak w takim razie zoptymalizować ten portal, aby przynosił wymierne korzyści?
Jak zautomatyzować Allegro w prowadzeniu e-commerce?
Posiadanie konta firmowego na Allegro to także odpowiedzialność za prawidłowe prosperowanie Twojego e-sklepu. Dobrze w tym celu jest wprowadzić automatyzacje, które ułatwią zarządzanie firmą. Należy jednak mieć na uwadze kilka elementów, wśród których znajdziesz m.in.:
- zarządzanie zamówieniami – wprowadzenie automatyzacji pozwoli Ci szybciej realizować zamówienia;
- marketing – nie zapomnij o skonfigurowaniu kampanii marketingowej. W tym celu pomogą Ci narzędzia Allegro Ads;
- API – jeśli posiadasz biegłą wiedzę programistyczną, możesz skonfigurować API Allegro, aby zautomatyzować działania w sklepie;
- integracja z platformą e-commerce za pomocą narzędzi, takich jak Apilo, z którym możesz synchronizować dane dotyczące produktów, zamówień i stanów magazynowych.
Sklep internetowy + integracja z Allegro = sprzedaż wielokanałowa
Jak widzisz, połączenie sklepu internetowego z kontem na Allegro za pomocą integracji to dobry punkt wyjściowy do rozpoczęcia sprzedaży wielokanałowej. Zwiększasz zasięg i dostępność swoich towarów poprzez dywersyfikację źródeł. Sprzedaż tym samym może wzrosnąć, a w razie ewentualnych kryzysów i niepowodzeń, zmniejszasz ryzyko odcięcia dochodu.
Większa liczba kanałów to także dobry sposób na testowanie różnych konfiguracji w kampaniach marketingowych. Sprawdzisz elementy, a także oszacujesz złoty środek, z którym możesz podbić polski rynek e-commerce.