Jak zadbać o Allegro zamówienia? Sprzedaż internetowa dla małych i dużych przedsiębiorców

Platformy marketplace są interesującym środowiskiem w kontekście e-commerce, ponieważ działają na nich zarówno mikroprzedsiębiorcy, małe firmy, jak i duże sklepy, traktujące konto na zewnętrznym serwisie jak dodatkową odnogę sprzedaży. Wszystkie te podmioty rywalizują o tę samą grupę klientów, prezentując im często bardzo zbliżony asortyment. Taka sytuacja sprzyja powstawaniu unikalnych strategii biznesowych, a także szczególnej dbałości o sprawną i profesjonalną obsługę klientów.
Pomimo tak intensywnej konkurencji, działalność na Allegro pozostaje opłacalna w każdym z wymienionych przypadków, co wskazuje na to, że klienci są równie skłonni do złożenia zamówienia u małych, jak i dużych sprzedawców. Zamówienia Allegro to bardzo interesujące i wieloczynnikowe zagadnienie, które zdecydowanie warto omówić w większym detalu, szczególnie w odniesieniu do efektywnej sprzedaży na tej platformie.
Co jest najważniejsze, aby skłonić użytkownika do zamówienia
Allegro? O perspektywie klienta
Najlepszym sposobem na dopasowanie oferty Allegro do oczekiwań klienta jest spojrzenie na proces zakupów oczami klienta. Co stanowi najważniejszy czynnik, jaki determinuje ostateczny wybór preferowanego produktu? Sposób, w jaki Allegro prezentuje dostępne oferty raczej odwraca uwagę od samego sprzedawcy, kierując ją natomiast na cenę, opcje wysyłki, a czasem też warianty danego przedmiotu. To właśnie te aspekty wzbudzają największe zainteresowanie, ponieważ użytkownik naturalnie zacznie porównywać ceny i kalkulować potencjalne koszty, także z uwzględnieniem przesyłki.
Pierwszym krokiem do stworzenia atrakcyjnej oferty jest zatem zadbanie o podstawowe kwestie, czyli jej przystępność, zróżnicowane opcje wysyłki i tak dalej. W większości przypadków to właśnie te czynniki zadecydują, czy klient będzie skłonny zamówić właśnie nasz produkt, czy alternatywę przedstawianą przez konkurencję.
Jak istotna jest prezentacja oferty na Allegro?
Wystawienie przedmiotu na Allegro to nie tylko określenie jego ceny oraz proponowanych opcji wysyłki. Zanim potencjalny klient będzie miał okazję zastanowić się nad preferowanym sprzedawcom, musi on najpierw odszukać dany produkt i kliknąć w wyświetloną ofertę.
Kontakt użytkownika z ofertą rozpoczyna się od tytułu oferty. Ta powinna być zwięzła i trafnie przedstawiać produkt. Kiedyś powszechnie stosowano frazy typu „OKAZJA”, „UNIKAT” czy „TANIO”, jednak takie zabiegi prezentują się bardzo amatorsko i nie są przekonujące dla konsumentów, dlatego zaleca się ich unikać. Podobne reguły tyczą się dołączonych zdjęć przedmiotu – muszą być one czytelne i spełniać narzucone przez Allegro standardy rozdzielczości oraz tła. Mylące i nieschludne obrazy nie tylko mogą doprowadzić do usunięcia oferty przez serwis w wyniku złamania regulaminu, są one też zniechęcające dla kupujących.
Nie można pominąć kwestii samego opisu, w którym zawarte są niezbędne informacje o produkcie. To okazja, aby przekonać wahającego się klienta do zakupu i przedstawić swój sklep jako godny zaufania. Co więcej, nawet w przypadku popularnych, hurtowo produkowanych towarów, to właśnie opis stanowi najlepszą okazję, aby wyróżnić się na tle konkurencji.
Jak realizować zamówienia Allegro z pełną wydajnością?
Przekonanie klienta do zakupu to jedno, natomiast przekonanie go do powrotu stanowi zupełnie odmienną kwestię. Aby tego dokonać, sprzedawca musi wykazać się umiejętnością sprawnej i profesjonalnej obsługi, utrzymując przy tym należytą jakość asortymentu – innymi słowy, kupujący musi być w pełni zadowolony.
Zadanie to może wydawać się stosunkowo proste przy niewielkim nakładzie sprzedaży, jednak gdy wraz z rozwojem firmy i Allegro, zamówienia stają się częstsze, ilość związanych z nimi obowiązków również ulega gwałtownemu zwiększeniu. W takich okolicznościach opóźnienia, błędy i pomyłki to realne ryzyko, zwłaszcza w przypadku ręcznej obsługi sprzedaży, która wprowadza do tego procesu czynnik ludzki. Chcąc zadbać o wizerunek marki i skutecznie budować swoją pozycję na rynku, koniecznie należy zainwestować w wyspecjalizowane narzędzia e-commerce, które pozwolą zautomatyzować ten proces.
Dobrym wyborem w tej kategorii jest system Apilo, ponieważ zapewnia on szeroki zakres integracji, a także wysoką elastyczność w ramach modułowej budowy. Z pomocą tego oprogramowania e-sprzedawca może kompleksowo zoptymalizować swój biznes, korzystając z zadań automatycznych, które sprowadzają nawet skomplikowane, wielopunktowe procesu do poziomu paru kliknięć. Jest to ogromne ułatwienie w realizacji Allegro zamówienia, a także sposób na uniknięcie potencjalnych błędów. Dodatkowo, wykorzystanie Apilo umożliwia wyższy standard w organizacji sprzedaży wielokanałowej – pozwala na to jeden panel do obsługi wszystkich kont marketplace, sklepów internetowych, a także innych narzędzi i platform, spiętych w ramach rozbudowanych opcji integracji. Rozwiązanie to jest przystępne dla działalności o dowolnym rozmiarze – wystarczy wybrać preferowany wariant abonamentu, o skali dostosowanej do nakładu zamówień, który obsługuje się każdego miesiąca.