Jak skoordynować sprzedaż na wielu platformach w nowym roku?

Czas idzie naprzód nieustannie i to samo można powiedzieć o branży e-commerce, w której rozwojowe technologie i innowacyjne strategie zawsze stanowiły klucz do finansowego sukcesu. Zasada jest prosta – sprzedawcy, którzy lekceważą wpływ nowoczesnych rozwiązań w swoim biznesie, pozostają w tyle za konkurencją. Postęp widoczny jest szczególnie silnie przy nowym roku, gdyż żaden inny okres nie oferuje tak wielu analiz i porównań minionych miesięcy. Jest to zatem dobry moment, aby przygotować się na nadchodzący sezon i przemyśleć kierunek, w którym planuje się pokierować własną firmę.
Rozwiązania multichannel są istotniejsze niż kiedykolwiek!
Wielokanałowość nie jest w e-sprzedaży niczym nowym – wręcz przeciwnie. Na przestrzeni ostatnich lat ta innowacyjna kiedyś strategia znacznie się spopularyzowała. Nie oznacza to jednak, że jest w dziś mniej kluczowa dla działalności e-commerce, można natomiast stwierdzić, że jej powszechność ma bardzo silne podstawy.
Każdy profesjonalny e-sprzedawca z pewnością zdaje sobie sprawę z korzyści związanych z modelem multichannel bądź omnichannel, dlatego nie ma potrzeby omawiać ich w tym artykule dogłębnie. W ramach przypomnienia można jednak przytoczyć najważniejsze z nich:
- dostęp do szerszej bazy klientów,
- zróżnicowanie kanałów sprzedaży,
- większa niezależność biznesowa,
- lepsza rozpoznawalność marki,
- wyższa sprzedaż i dochody firmy,
- dopasowanie do oczekiwań konsumenta.
Nie ma wątpliwości, że zalety tego rozwiązania są silnie odczuwalnie i dalece przewyższają potencjalne koszty, jakie można ponieść przy jego wdrażaniu. Trend ten nadal utrzymuje się w e-commerce, a klienci często wręcz spodziewają się rozbudowanej sieci kanałów podczas zakupów online. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i postawić kolejny krok w rozwoju własnej firmy, jest to bez wątpienia odpowiednia decyzja, szczególnie biorąc pod uwagę wyjątkową przystępność multichannel na dzisiejszym rynku.
Jakie kanały sprzedaży opłaca się zintegrować?
Krótka odpowiedź na postawione pytanie brzmi – każdy, który tylko się da. W rzeczywistości jednak rozwój firmy bywa bardzo dynamiczny i wymaga pewnego poziomu elastyczności, także pod względem doboru właściwych narzędzi. Profesjonalna e-sprzedaż z pewnością wiele zyska na solidnym fundamencie dla całej działalności, a mianowicie dedykowanym sklepie internetowym. Jest to świetna recepta na niezależność od zmiennych warunków, jakie panują na zewnętrznych platformach, a także sposób na podniesienie wartości firmy, jeśli tylko poświęci się takiemu kanałowi odpowiedni czas i środki.
Oprogramowanie stworzone na potrzeby e-commerce jest bardzo różnorodne. Przedsiębiorcy mogą zdecydować się na stworzenie sklepu w oparciu o model open source bądź, w przypadku bardzo konkretnych wymogów, na zamówienie dedykowanego rozwiązania. Popularnym wyborem, który zachęcił licznych sprzedawców w branży, jest model SaaS, czyli „Subscription as a Service”, łączący w sobie aspekty obu wymienionych rozwiązań. Przy miesięcznej opłacie pozwala on skorzystać z gotowych, jednak zaawansowanych narzędzi, tworząc odpowiednie środowisko zarówno dla małych, jak i dużych firm. Dobrym przykładem wysokiej klasy oprogramowania SaaS jest Shoper, czyli jeden z krajowych liderów w tej kategorii.
W towarzystwie własnego e-sklepu warto korzystać z różnych internetowych marketplace. Zdecydowana większość tego typu platform nie wymaga poważnej inwestycji, aby rozpocząć na nich sprzedaż, dlatego można mieć znacznie bardziej zrelaksowane podejście w testowaniu kolejnych rynków. Sieciowe rynku oferują dużą bazę klientów przy minimalnym wkładzie własnym, a korzystanie z rozwiązań multichannel pozwala lepiej poradzić sobie z największą, związaną z nimi przeszkodą, a mianowicie silną konkurencją. Dla przykładu, połączenie Shoper OLX nie tylko podnosi zasięgi e-commerce, ale też pozwala na skuteczną promocję marki, zwiększając jej ogólną rozpoznawalność w oczach konsumentów.
W jaki sposób sprzedawca może wykorzystać pełny potencjał integracji?
Jak już wspomnieliśmy, skuteczna integracja e-commerce Shoper OLX bądź dowolnego innego kanału wymaga specjalistycznych narzędzi. Pod wieloma względami dobór właściwego systemu do e-sprzedaży może okazać się nawet ważniejszy od decyzji dotyczącej samych kanałów, na których szuka się klientów. Czego zatem należy oczekiwać od takiego programu?
Rozsądny wydaje się przede wszystkim dobry balans pomiędzy przystępnym abonamentem a szerokim zakresem funkcji. Newralgiczna może okazać się również kwestia profesjonalnego wsparcia technicznego, które pozwoli zniwelować ryzyko dłuższego przestoju w sprzedaży na wypadek awarii bądź innych komplikacji. Nie bez znaczenia jest też sam proces wdrożenia i dowolność konfiguracji, na czym połączenia typu Shoper OLX mogą jednoznacznie skorzystać.
Wybierając przez pryzmat wymienionych korzyści, świetnym wyborem wydaje się system Apilo, gdyż jest to system charakteryzujący się dynamicznym rozwojem oraz znacznie niższym kosztem w porównaniu do alternatyw. Kilkuminutowe wdrożenie oraz kompleksowa automatyzacja, jakie oferuje to narzędzie, stanowią idealną kombinację dla wydajnego zarządzania sprzedażą multichannel.