Apilo

Jak napisać wiadomość na Allegro? – instrukcja

Jako sprzedawca musisz być przygotowany na wszelkie nieprzewidywalności oraz ewentualne zmiany. Wiele z nich dotyczy sfer, które dotyczą kupujących. Warto wówczas skontaktować się z nimi, aby poinformować ich o tym. Możesz także tym samym wprowadzić rozwiązanie dopasowane do jego potrzeb. Co więcej, dzięki temu możesz zwiększyć poziom obsługi oraz jakość świadczonej usługi. 

Niektórzy sprzedawcy nie wiedzą jednak jak napisać wiadomość na Allegro do kupującego. W niniejszym artykule dowiesz się więcej o komunikacji na tej platformie, a także o sposobie, w jaki możesz się z nim skontaktować.

Jak wygląda komunikacja w Allegro?

Administracja portalu Allegro przygotowała moduł Centrum Wiadomości, który umożliwia kontakt ze sprzedawcami i kupującymi w czasie rzeczywistym. Wszystko odbywa się w jednym miejscu – nie musisz opuszczać portalu, aby wysłać lub otrzymać wiadomość. Możesz przyjąć, że korzystasz z “komunikatora”, za pośrednictwem którego zyskujesz kontakt z kupującym.

Dzięki Centrum Wiadomości Allegro zagwarantujesz Twojemu sklepowi e-commerce na tej platformie: 

  • obsługę korespondencji na kilku rynkach jednocześnie w przypadku prowadzenia sprzedaży na którymkolwiek z dostępnych;
  • wygodę komunikacji dostosowaną do standardów czatu i wiadomości e-mail;
  • szybką odpowiedź na wszelki kontakt od strony klienta;

Gdzie znajdę Centrum Wiadomości?

Jeśli zastanawiasz się, jak napisać wiadomość na Allegro w Centrum Wiadomości – spieszymy z pomocą. Należy wpierw wejść w zakładkę Konto, w której znajdziesz Sales Center. Co więcej, nie jest to jedyna opcja – każda nowa odpowiedź bądź wiadomość pojawi się w powiadomieniach na górnej belce przy nazwie konta

Forma pojawienia się komunikatu nie wpływa na to, gdzie znajdziesz wiadomość – możesz ją odczytać zarówno na własnej skrzynce pocztowej, jak i w Centrum Wiadomości

Jak mogę napisać wiadomość na Allegro do kupującego?

Już wiesz, gdzie znajdziesz wiadomości, a także informację o tym, że ktoś do Ciebie napisał. Nie pozostaje Ci nic innego, jak odpisanie na nią. Możesz to wykonać na dwa sposoby:

  • poprzez wiadomość e-mail;
  • za pomocą przycisku Nowa wiadomość, jednak ta opcja jest wyłącznie dostępna dla kont z aktywnym statusem firmy. Aby uzyskać tę możliwość należy podać login i numer zamówienia kupującego.

Czy podobnie wygląda to od strony kupującego?

Wysyłanie wiadomości przez kupującego do sprzedawcy jest skonstruowane inaczej. Otrzymują od nich trzy opcje: poprzez wiadomość mailową, poprzez przycisk Zadaj pytanie na stronie produktu, czy Zapytaj o zakup po zakupie u danego sprzedającego. 

Zwróć uwagę, że po napisaniu wiadomości przez klienta należy odpisać mu tak szybko, jak jest możliwe, jednak nie później niż po 24 godzinach. Aby zapewnić terminowość, warto zastosować automatyzacje, jak autoresponder Allegro, którego znajdziesz w Apilo. 

Co zrobić w przypadku obcojęzycznej wiadomości?

Administracja Allegro zadbała także o obsługę obcojęzycznego klienta – możesz przetłumaczyć wiadomości na jeden z ponad 170 dostępnych języków. Należy wybrać jeden z nich w preferencjach.

Samo tłumaczenie wiadomości jest banalnie proste – po wyświetleniu jej pojawi się opcja Przetłumacz. Po jej naciśnięciu zobaczysz tekst w wybranym przez siebie preferowany język. Opcja ta może nie wyświetlić się w przypadku wiadomości napisanej w wybranym przez nas języku, czy braku rozpoznania języka.