Apilo

Ile można zarobić na Allegro – o opłacalności platform e-commerce

Jednym z najważniejszych wskaźników sukcesu biznesu jest zysk, który przynosi. Wkraczając w branżę e-commerce mamy konkretne oczekiwania co do potencjalnych zarobków oraz pracy, jaką należy włożyć w budowanie własnej firmy. Biorąc pod uwagę mnogość sposobów, w jakie funkcjonować może internetowy biznes, a także cały szereg losowych czynników, które mają równie istotny wpływ na jego lukratywność, rezultaty nie są łatwe do przewidzenia. Jeśli jednak przeanalizuje się swoją indywidualną sytuację oraz aktualne warunki na rynku, można utworzyć własny plan na biznes, aby zmaksymalizować szansę na finansowy sukces.

Konto Allegro o sklep internetowy – porównanie

Analizę warto rozpocząć od porównania dostępnych opcji w zakresie kanałów sprzedaży. Podstawowe kategorie, na które można podzielić e-commerce, to platformy typu marketplace oraz własne sklepy internetowe. Chociaż każdy kanał ma ten sam cel, czyli przedstawienie oferty klientom i sprzedaż, to istnieją pomiędzy nimi fundamentalne różnice, które wymagają odmiennego podejścia.

Po pierwsze, konto w serwisie sprzedażowym, takim jak np. Allegro, to znacznie mniejsza inwestycja i mniej zobowiązań od pełnoprawnego sklepu internetowego. Na większości tego typu platform potrzeba jedynie rejestracji, aby rozpocząć wystawianie ofert, a abonament jest opcjonalny, zależnie od przewidzianego nakładu zamówień. Sklepy internetowe, chociaż mogą być oparte o oprogramowanie open source (które w teorii jest darmowe), to wiążą się z kosztem utrzymania i wymagają wsparcia technicznego, o ile sprzedawca sam nie dysponuje wystarczającym czasem i wiedzą programistyczną. Dobrym balansem pomiędzy kosztem a elastycznością takiego serwisu są sklepu oparte o oprogramowanie SaaS, które oferują gotowe szablony, support i inne korzyści przy miesięcznym abonamencie.

Kolejną kwestią jest wpływ takiego kanału na marketing i wizerunek firmy. Duże platformy pokroju Allegro bez wątpienia zapewniają optymalne warunki do pozyskiwania klientów, ponieważ już na starcie dysponują liczną bazą użytkowników, a ponadto oferują różne, wewnętrzne formy promocji. Nie ma tu potrzeby samodzielnych analiz i skomplikowanych strategii promocyjnych – wystarczy podążać za trendami. Taki stan rzeczy jest szczególnie atrakcyjny dla nowych sprzedawców, którzy kładą pierwsze kroki w branży e-commerce. Własny sklep internetowy bez wątpienia wymaga większego zaangażowania i aktywnej roli sprzedawcy w kreowaniu marki, ale za to przekłada się on na realną wartość firmy – strona ta jest w końcu dorobkiem sprzedawcy, a jej zamknięta struktura sprzyja retencji klientów i eliminuje problem wewnętrznej konkurencji, z jaką trzeba się liczyć na dużych platformach.

Potencjalne zyski – ile można zarobić na Allegro w porównaniu do e-sklepu?

Patrząc na kwestię kanału sprzedaży z perspektywy potencjalnych zarobków, najpierw powinno się zrozumieć, że najważniejszym czynnikiem są tu indywidualne możliwości biznesowe. Nisza, w której się operuje, model logistyczny (zwłaszcza w odniesieniu do popularnego dropshippingu), krajowy lub zagraniczny rynek czy doświadczenie w branży – te oraz wiele innych czynników są w ostateczności determinujące dla realnych zysków w e-commerce, a pozycja na rynku, wraz ze związanymi z nią korzyściami, jest wypracowywana przez lata.

Jest to główny powód, dla którego nie da się przedstawić jednoznacznej kwoty. To, ile można zarobić na Allegro, różni się drastycznie w zależności od okoliczności i warunków sprzedaży, a to samo tyczy się sklepów internetowych. Sprzedawcy operują na różną skalę, niektórzy starają się pozostać działalnością nierejestrowaną, utrzymując przychód poniżej minimalnej kwoty krajowe, inni to osoby samozatrudnione, pracujące w ramach jednoosobowej firmy, inni to z kolei duże podmioty gospodarcze, charakteryzujące się proporcjonalną skalą oferty i ogromnym obrotem zamówień.

Jak podnieść przychód z konta Allegro i innych kanałów sprzedaży?

Ile można zarobić na Allegro to nie tylko kwestia skali sprzedaży, ale tego, jak dobrze się ją zorganizuje. Istnieją metody, dzięki którym nawet stosunkowo niewielka firma może tak zoptymalizować swoją pracę, że uzyskiwane przychody są zaskakująco wysokie, nie tracąc przy tym na jakości obsługi klienta i nie wymagając od sprzedawcy dodatkowych godzin pracy.

Sekret tkwi w nowoczesnym oprogramowaniu e-commerce, które można uznać za niezbędne dla efektywnej realizacji zamówień w sieci. Przydatny okaże się tu system Apilo, ponieważ obejmuje on długą listę integracji, pozwalając spiąć dowolną ilość kont Allegro (a także innych marketplace) ze sklepem internetowym, kurierami, e-księgowością, hurtowniami, WMS i wieloma innymi narzędziami do sprzedaży elektronicznej. Jeden panel do zarządzania wszystkimi operacjami, wraz z kompleksową automatyzacją oraz zróżnicowanymi modułami to niezastąpione wsparcie, dzięki któremu zarządzanie firmą staje się szybsze, wygodniejsze i bardziej precyzyjne. Wszystko to dostępne jest w wybranym wariancie przystępnego abonamentu, a sama konfiguracja wymaga zaledwie paru minut.