Wybierz promocję w ramach Apilo Days i otrzymaj fakturę kosztową na koniec roku!

Apilo

Dlaczego proces wysyłki determinuje zadowolenie klienta?

Handel, chociaż przybierał w historii najróżniejsze formy, zawsze operował na tych samych fundamentach. Branża e-commerce na takim wykresie jest stosunkowo nowym zjawiskiem, jednak bez trudności można dojrzeć w niej wszystkie elementy znane z tradycyjnych, stacjonarnych form biznesu. Do tego dochodzi jednak nowy element, a mianowicie zdalna i powszechnie dostępna natura sprzedaży internetowej. Wiele lat zajęło realne zbudowanie zaufania konsumentów w sieci, którzy musieli przyzwyczaić i oswoić się z zamawianiem produktów drogą elektroniczną. Jak wiadomo, brak bezpośredniej znajomości sprzedawcy oraz sam dystans, na którym odbywają się takie transakcje, niegdyś budził uprzedzenia i wątpliwości w przeciętnym internaucie. Dziś jednak e-commerce jest niezwykle powszechne i doświadcza dynamicznego wzrostu praktycznie na całym świecie, do czego w dużym stopniu przyczyniły się prawne regulacje oraz wzrost zaufania do sklepów online.

Oczekiwania konsumenta a usługi przesyłkowe – czego może spodziewać się sprzedawca?

Charakterystyczne elementy e-sprzedaży nadal znajdują się w jej centralnym punkcje, a pod tym względem szczególną uwagę należy zwrócić na proces wysyłki. Przed dobą internetu zdalne zakupy były raczej rzadkością, dlatego wiele z narzędzi i rozwiązań, do których jesteśmy dziś przyzwyczajeni, musiało zostać stworzonych specjalnie na potrzeby sprzedaży online. Wyspecjalizowane usługi kurierskie, zautomatyzowany proces realizacji zamówień, udogodnienia takie jak śledzenie paczki drogą elektroniczną – są to owoce rozwoju tej branży sprowokowanej wzrastającym zainteresowaniem zakupami w sieci. Klienci są pod tym względem coraz bardziej wymagający, a niektóre funkcje, które jeszcze kilka lat temu uznawano za luksus i innowację, obecnie uznaje się praktycznie za standard. Prawdą jest zatem, że niezależnie od ogromnych postępów w e-commerce, przesyłki nadal pozostają jednym z newralgicznych czynników, które określają satysfakcję oraz zaufanie konsumenta względem sprzedawcy.

Realne oczekiwania klientów wobec przesyłek można rozpatrywać pod wieloma względami. Bez wątpienia duże znaczenie ma tu sam koszt – badania konsumenckie sugerują, że opłata związana z przesyłką często jest w oczach kupującego istotniejsza od ceny samego produktu. Warto mieć na uwadze także różnorodność dostępnych opcji wysyłki, ponieważ szeroki wybór pozwala klientowi zdecydować się na najdogodniejszą dla siebie drogę dostawy. Czasem nawet jeden dzień różnicy w przewidzianym terminie dostarczenia paczki bywa determinujący, dlatego jako sprzedawca nie powinno się tej kwestii bagatelizować.

Jakich opcji przesyłki nie może zabraknąć w sklepie internetowym?

Własny sklep internetowy to bardzo charakterystyczny kanał e-commerce, ponieważ, przynajmniej w teorii, każdy jego aspekt zależy od sprzedawcy. Taką platformę można bez większych problemów dostosować do swoich potrzeb, jednak wysoka elastyczność często bywa ryzykowna – koniecznością jest samodzielne zoptymalizowanie wyglądu i funkcjonalności takiej witryny. Pomocne może okazać się tu dedykowane oprogramowanie SaaS, takie jak sklep Shoper, które pozwala oprzeć działanie sklepu o gotowy szablon, rozwiązując większość potencjalnych problemów w tym zakresie.

Ogólną regułą dotyczącą opcje przesyłki, jakie warto wdrożyć do własnego e-sklepu, jest „im więcej, tym lepiej”, co ma związek z pozytywnym odbiorem szerokiego wyboru przez klientów. Z drugiej strony powinno się ograniczyć do sprawdzonych firm kurierskich, aby nie przysporzyć kupującym frustracji i zwiększyć zakupową retencję strony. Należy przede wszystkim zadbać o popularnych i zaufanych dostawców – Shoper Poczta Polska to doskonały fundament, przystępny dla każdego konsumenta w kraju.

W jaki sposób sprzedawca może usprawnić przesyłki w swoim e-sklepie?

Optymalizacja jest kluczem do zadowolenia klientów oraz dobrych wyników sprzedaży w sieci, pełna wydajność w e-commerce jest jednak osiągalna jedynie przy pomocy wyspecjalizowanych narzędzi, które ograniczają ilość ręcznego zarządzania. Innymi słowy potrzebna jest tu zaawansowana automatyzacja oraz integracja poszczególnych kanałów i kurierów, szczególnie w przypadku sprzedaży wielokanałowej, tak popularnej wśród nowoczesnych firm w branży.

Połączenie Shoper Poczta Polska w Apilo – co może zaoferować e-sprzedawcy?

System Apilo doskonale spełnia się w roli centralnego panelu do obsługi i zarządzania nie tylko poszczególnymi kanałami sprzedaży, ale także dodatkowym oprogramowaniem, kurierami, hurtowniami, e-księgowością i tym podobnymi. Integracja Shoper Poczta Polska to zaledwie jedna z wielu dostępnych możliwości – Apilo pozwala wygodnie podpiąć zdecydowaną większość popularnych sklepów internetowych oraz platform marketplace.

Rezultaty można odczuć natychmiast po wdrożeniu programu – jest to m.in. redukcja czasu niezbędnego do realizacji zamówień oraz wyeliminowanie ryzyka błędów, które czynnik ludzki może wywołać przy obsłudze wysyłek. Różnicę z pewnością odczują także sami klienci, otrzymując swoją paczkę szybciej i bez komplikacji.