Apilo

Dlaczego e-księgowość jest podstawą wydajnej sprzedaży – o integracji Shoper wFirma

Niektórzy przedsiębiorcy w branży e-commerce, a szczególnie ci, którzy dopiero rozwijają swój biznes, mogą mieć złe wyobrażenie dotyczące tego, w jaki sposób zarządza się działalnością na profesjonalną skalę. Zaczynając od małego kanału sprzedaży, na przykład pojedynczego konta na Allegro czy innej popularnej platformie marketplace, nakład sprzedaży jest stosunkowo niewielki, a obsługa i realizacja zamówień może być opanowana ręcznie bez większych trudności czy komplikacji. Wraz z pozyskiwaniem klientów, rozbudowywaniem oferty i otwieraniem kolejnych kont, czy nawet własnego e-sklepu w ramach modelu multichannel, sytuacja zaczyna drastycznie się zmieniać, czego rezultatem są poważne problemy z organizacją dokumentacji firmy.

Dlaczego księgowości online nie można zaniedbywać?

Z uwagi na to, że zarządzanie księgowością nie ma bezpośredniego wpływu na słupki sprzedaży, traktowanie tego aspektu działalności w sposób drugorzędny jest niepokojąco częstym nastawieniem wśród nowych sprzedawców. Jest to jednak błędna, krótkowzroczna praktyka, która przełożyć może się nie tylko na znacznie wydłużony czas zarządzania sprzedażą, ale także na potencjalne, bardzo kosztowne pomyłki. Wniosek nasuwa się sam – jest to jedna z podstaw w świecie e-commerce, a nawet małe firmy muszą poświęcić jej dostateczne środki oraz uwagę.

Jak jednak zadbać o księgowość w e-commerce, jeśli samodzielne, ręczne zarządzanie nią nie wchodzi w grę? Odpowiedzią, jak zazwyczaj, są tu wyspecjalizowane narzędzia, które pozwolą cały ten proces zoptymalizować i oprzeć o zaawansowaną automatyzację, zdejmując zbędne obowiązki z barków pracowników. Automatyzacja nie wiąże się z mniejszą dokładnością takich operacji – wręcz przeciwnie. Profesjonalne oprogramowanie do e-księgowości pozwala uniknąć powszechnych błędów, jakie w przeciwnym razie spowodować może czynnik ludzki.

Sklep internetowy a księgowość – na jakie połączenie warto postawić?

Opłaca się dysponować własnym sklepem internetowym, ponieważ stanowi on stabilną, przystosowaną do potrzeb firmy platformę, którą można rozporządzać wedle własnego uznania. Jest to duża przewaga nad konkurencją oraz solidny fundament, na którym można budować markę, sukcesywnie podnosząc jej wartość – czego nie są w stanie zaoferować zewnętrzne platformy, w które tak naprawdę się nie inwestuje. Shoper jest pod tym względem sprawdzonym wyborem, gdyż jako profesjonalne oprogramowanie SaaS, oferuje gotowe rozwiązania w przystępnym pakiecie. Korzystając z jednego z dostępnych abonamentów, sprzedawca może bardzo szybko stworzyć własną witrynę, która wygląda oraz funkcjonuje na wysokim standardzie.


Pod względem dedykowanego oprogramowania do e-księgowości, sprzedawca także ma dość duży wybór. Odszukać można zróżnicowane narzędzia, stworzone z myślą o wsparciu i automatyzacji przepływu dokumentów w firmie – warto zapoznać się z popularnymi pozycjami w tym zakresie oraz ich szczegółową ofertą. Interesującym wyborem może być tu wFirma, ponieważ cechuje się wyjątkowo atrakcyjnym pakietem dla sprzedawców samozatrudnionych oraz małych firm. Program ten mieści w sobie zbalansowane wsparcie z zakresu fakturowania i CRM, księgowości, kadr, płac, ubezpieczeń oraz magazynu, a użytkownik sam może wybrać odpowiedni dla własnych potrzeb wariant.

Shoper wFirma – w jaki sposób e-sprzedawca może wykorzystać pełen potencjał tego połączenia?

Celem wdrażania wyspecjalizowanych narzędzi do firmy jest zwiększenie wydajności oraz precyzji pracy. Chociaż wiele z nowoczesnych systemów jest projektowana z myślą o wzajemnej kompatybilności, to pełną wygodę w zarządzaniu można osiągnąć tylko, jeśli skutecznie skoncentruje się sprzedaż w jednym miejscu. Konieczność nawigacji pomiędzy różnymi interfejsami i wieloma oknami podczas realizacji sprzedaży online po prostu nas spowalnia, dlatego maksymalne uproszczenie tego procesu może prawdziwie odmienić sposób, w jaki obsługuje się dokumenty i związane z nimi zamówienia.

Integracja Shoper wFirma jest najłatwiejsza w systemie Apilo. Wystarczy parę minut na jej konfiguracje, a profesjonalne wsparcie techniczne zadba o jej stałą funkcjonalność i ogólną bezproblemowość. Apilo pozwala skorzystać z kilku abonamentów, a jego modułowa budowa gwarantuje wysoką elastyczność, niezbędną przy współczesnych standardach branży e-commerce. Kluczową zaletą tego systemu jest intuicyjny, świetnie zorganizowany panel do zarządzania wszystkimi spiętymi kanałami e-commerce oraz dodatkowym oprogramowaniem. Warto zaznaczyć, że lista integracji Apilo jest bardzo szeroka, obejmując między innymi:

  • sklepy internetowe (w tym Shoper),
  • platformy marketplace,
  • e-księgowość,
  • hurtownie (dropshipping),
  • kurierów,
  • systemy WMS.

Rezultaty można odczuć naprawdę szybko – rozwiązanie to jest wysoce korzystne dla całego zespołu. Reasumując, opłaca się wdrożyć nowoczesne narzędzia do własnej firmy, w tym oprogramowanie do e-księgowości oraz system e-commerce. Jest to inwestycja, która z pewnością zwróci się z nawiązką oraz konieczny krok dla dalszej rozbudowy własnej marki.