Wybierz promocję w ramach Apilo Days i otrzymaj fakturę kosztową na koniec roku!

Apilo

Sklep internetowy integracja Allegro – jak nie tracić czasu przy zarządzaniu e-sprzedażą?

Nie ma wątpliwości, że rozwiązania wielokanałowe to przyszłość e-commerce. Multichannel cieszy się ogromną popularnością wśród e-sprzedawców ponieważ jest obecnie zaskakująco przystępne, będąc w zasięgu małych firm, a nawet samozatrudniających się przedsiębiorców. Wszystko to jest zasługą nowoczesnych narzędzi i systemów ERP, które wspierają biznes w organizacji i zarządzaniu. W poniższym artykule przyjrzymy się konkretnym korzyściom integracji oraz najlepszym sposobom, aby wdrożyć je we własnej działalności.


Jakie są największe zalety sprzedaży wielokanałowej?

Korzyści, jakie firma może czerpać z operowania na wielu kanałach sprzedażowych jednocześnie, jest naprawdę wiele. Po pierwsze jest to bardzo łatwy sposób na dotarcie z ofertą do szerszego grona klientów, szczególnie w przypadku korzystania z dużych platform sprzedażowych. Popularne marketplace, takie jak polskie Allegro, dysponują bazą użytkowników sięgającą dziesiątek milionów, nawet na krajową skalę, co oferuje doskonałe perspektywy dla rozwijających się firm. Co więcej, stworzenie konta w takim serwisie jest darmowe i można szybko przygotować je do sprzedaży – wkład własny ze strony przedsiębiorcy jest tu naprawdę niewielki.

Większa sprzedaż pośrednio związana jest także z kolejną zaletą sprzedaży multichannel, a mianowicie budowaniem rozpoznawalności marki. Chociaż nie jest to marketing w tradycyjnym rozumieniu tego słowa, to sama obecność sklepu na zewnętrznych platformach pozwala wypromować firmę. Ma to związek ze skłonnością konsumentów do o wiele częstszego sięgania po produkty od sprzedawców, z którymi mieli już styczność, co tyczy się również kont założonych na różnych marketplace. Należy jednak podkreślić, że pożądane efekty będą miały miejsce jedynie, jeśli zapewni się klientom wysoką jakość obsługi oraz atrakcyjną ofertę.

Chociaż potencjalnych atutów jest znacznie więcej, to jako ostatnią z kluczowych korzyści sprzedaży multichannel bądź omnichannel warto wymienić większą stabilność działalności. Uniezależniając się od pojedynczego kanału sprzedaży, firma staje się odporna na nieprzewidziane zmiany w regulaminie bądź ogólną popularność danej strony. Pozwala to także zróżnicować drogi, jakimi dociera się do klienta, a szerszy wybór jest czymś uniwersalnie pozytywnym z konsumenckiego punktu widzenia.

 

Jakie wyzwania czekają sprzedawcę w działalności wielokanałowej?

 

Po przedstawieniu największych zalet wielokanałowości, nie można przemilczeń problemów i ograniczeń, jakie wynikają z takiego modelu prowadzenia sprzedaży. Największe trudności mają związek z zarządzaniem działalnością, ponieważ multichannel nie tylko gwałtownie zwiększa nakład sprzedaży, ale też czyni jej organizację bardziej skomplikowaną, gdyż zamówienia spływają z wielu miejsc jednocześnie. Podobnie kłopotliwa jest tu obsługa magazynów dla rożnych platform oraz procesy księgowe, co wydłuża średni czas realizacji zamówienia, spowalnia przepływ dokumentów oraz naraża sprzedawcę na popełnienie błędów, które pogarszają doświadczenia klienta i pozostawiają skazę na wizerunku marki. W rezultacie, jeśli sprzedawca nie jest przygotowany do podjęcia takiej formy działalności, podjęta inwestycja może przynieść odwrotne efekty od oczekiwanych.

 

Jak prawidłowo wdrożyć integrację wybranych kanałów e-commerce?

Wymienione powyżej negatywne konsekwencje, do jakich może potencjalnie doprowadzić sprzedaż wielokanałowa, da się zredukować bądź nawet całkowicie wyeliminować, jeśli skorzysta się z wyspecjalizowanych narzędzi, a mianowicie sprawdzonego systemu ERP. Sklep internetowy integracja Allegro to w rzeczywistości szybki i bezproblemowy proces – wystarczy poświęcić kilka minut na jego wdrożenie, aby zapewnić sobie znacznie wyższy standard obsługi sprzedaży.

Rzecz jasna, wybrany system ERP musi spełniać profesjonalne wymogi. Przykładem takiego oprogramowania jest Apilo, czyli platforma dobrze znana polskim przedsiębiorcom e-commerce. System Apilo jest przystępny, dostępny w różnych abonamentach, a jego elastyczna, modułowa budowa umożliwia świetne przystosowanie oferowanej funkcjonalności do potrzeb danej firmy. Co więcej, lista integracji przewidzianych przez Apilo jest wyjątkowo szeroka, obejmując m.in:

  • platformy e-commerce,
  • sklepy internetowe,
  • kurierów,
  • hurtownie (dropshipping),
  • programy do e-księgowości,
  • systemy WMS.

Łatwo się domyślić, że sklep internetowy integracja Allegro jest możliwa w ramach Apilo dla każdego typu popularnego oprogramowania, zarówno SaaS jak i open source. W ten sposób podpiąć można dowolną ilość kont na wybranych platformach, a sam system może działać na nielimitowanej ilości urządzeń, pozwalając na szybki i wygodny dostęp do jego funkcji całemu zespołowi.

Reasumując, sprzedaż wielokanałowa jest dziś niezwykle powszechna i trudno z niej zrezygnować nawet małym firmom. Nowoczesne narzędzia, takie jak Apilo sprawiają, że sklep internetowy integracja Allegro czy dowolnej innej platformy jest jednak wyjątkowo przystępna i każdy może pozwolić sobie na taki zabieg. Potencjalne korzyści są naprawdę znaczące, dlatego nie powinno się odwlekać tego kroku w rozwoju e-sprzedaży.